Faglig konsulent, barselsvikariat, til Udviklingshuset, Jobcenter Randers

Vil du arbejde med den faglige udvikling på beskæftigelsesområdet?

Ser du det som en spændende udfordring at arbejde med den faglige udvikling på beskæftigelsesområdet?

Og har du indgående kendskab til beskæftigelseslovgivningen samt stor erfaring i at arbejde med udvikling af ressourcer?

Så har vi et spændende job til dig.

Udviklingshuset varetager indsatsen for aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere, borgere i jobafklaringsforløb og ressourceforløb, hvor målet med indsatsen er, at den ledige får mulighed for at blive en del af fællesskabet på arbejdsmarkedet.
Vi er en afdeling med 80 dygtige og engagerede kollegaer, der har fokus på at skabe gode, fleksible løsninger, som giver den enkelte borger mulighed for at tage mest muligt ansvar for egen udvikling. Vi mener, at vi skal møde borgeren med tiltro til at de kan nå deres mål, samt tydelige forventninger og krav, da det er at møde borgeren med respekt.

Arbejdsopgaver
Som faglig konsulent, vil du indgå i et tæt samarbejde med afdelingens anden faglige konsulent, samt med ledelsesteamet.

Vi er organiseret i teams, som har stor kompetence. En af dine opgaver vil være at sikre, at medarbejderne er opdateret på den nyeste faglige udvikling. Derudover vil du løbende skulle give sparring til sagsbehandlere og jobkonsulenter. Du vil også skulle repræsentere beskæftigelsesområdet og være tovholder i kommunens rehabiliteringsteam, og får både i den henseende, men også mere bredt, en væsentlig rolle i afdelingens faglige udvikling.

Vi lægger vægt på, at du
  • har en socialfaglig uddannelsesmæssig baggrund
  • har arbejdet inden for beskæftigelsesområdet i længere tid
  • har specialistviden om myndighedsdelen i sagsbehandlingen
  • har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
  • er handlekraftig i en hektisk og travl hverdag

Det vil desuden være en fordel, hvis du har erfaring med rollen som faglig konsulent og kan agere i samspillet mellem sagsbehandlere, jobkonsulenter, mentorer og ledelse. Endelig må du gerne have siddet som medlem i rehabiliteringsteamet.

Vi tilbyder
  • et spændende job med mulighed for at være med til at præge en afdeling i udvikling
  • et selvstændigt arbejdsområde med et tæt samarbejde med ledelse og gode kollegaer
  • en arbejdsplads, hvor vi vægter det kollegiale samarbejde højt og har en ligefrem og humoristisk omgangstone.

Løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Ved spørgsmål kan du kontakte afdelingsleder Per Damgaard Petersen telefon 89 15 79 59.

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 22.

Søg stillingen

Tilbage til joboversigt

I Randers Kommune er vi i alt cirka 8.500 medarbejdere, der arbejder efter byrådets Vision 2021. Det betyder, at vi altid har fokus på mulighederne frem for begrænsningerne. Social og Arbejdsmarked dækker over både socialt udsatte, handicap, psykiatri og arbejdsmarkedsområdet i Randers Kommune. Vi er både en myndighed, der gennem en korrekt og sikker sagsbehandling, bevilger ydelser til borgere. Og så er vi en bred vifte af medarbejdere, der gennem specialpædagogiske, socialfaglige og arbejdsmarkedsrettede indsatser støtter borgere i at få en bedre hverdag og klare sig mest muligt selv. Vi arbejder tværfagligt – og tæt sammen med andre forvaltninger for at sikre en helhedsorienteret og koordineret indsats.