Vi søger en stud. jur. med interesse for personalejura

Her finder du alle ledige stillinger i Randers Kommune

Brænder du for at arbejde med personalejuridiske emner? Vil du trives i en politisk styret organisation? Og kan du omsætte teori til praksis? Så er det måske dig vi søger til at bistå vores personalejuridiske team!

Randers Kommunes HR søger en studentermedhjælper, der kan se udfordringen i et spændende, lærerigt og studierelevant arbejde, hvor du i praksis kan prøve kræfter af med forskellige personalejuridiske emner.

Om jobbet
Vi servicerer hele Randers Kommune. Vi giver vejledning og rådgivning både i enkeltsager og på det generelle niveau indenfor personalejuraen. Vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med ledere i hele Randers Kommune og samarbejder med de øvrige stabe samt eksterne samarbejdspartnere.

Som studentermedhjælper i vores team bliver din primære arbejdsopgave at bistå teamet på forskellig vis i det daglige arbejde med den personalejuridiske opgaveportefølje. Du kommer således til at aflaste og supplere juristerne med forskellige opgaver ved at trække på din faglige viden og interesse for personalejura. Det er derfor vigtigt at du kan lide at arbejde med juridiske problemstillinger i praksis og kan formidle stoffet på en letforståelig måde.

Din profil
Vi forventer, at du

  • er i gang med en juridisk uddannelse på kandidatniveau
  • har interesse i og gerne kendskab til ansættelsesret og overenskomstforhold
  • kan arbejde selvstændigt og er samtidig en teamplayer
  • er fleksibel med hensyn til opgaveløsningen.

Hvem er vi
Du bliver en del af HR, som består af det personalejuridiske team på 3 medarbejdere og et udviklingsteam på 7 medarbejdere, der arbejder med en bred HR-opgaveportefølje for eksempel arbejdsmiljø, kompetenceudvikling, servicering af MED-systemet og meget mere. Organisatorisk indgår vi som en del af Personale og HR, der er en stabsfunktion under kommunaldirektøren.

Du kommer til at indgå i et team, hvor fagligheden er stor og hvor vi har respekt for hinandens synspunkter. Vi arbejder i et travlt miljø, hvor du vil få engagerede og dygtige kollegaer. Vi hjælper hinanden, og besvarelsen af mange spørgsmål bliver til hen over skrivebordene i vores fælles kontor. Samtidig lægger vi vægt på, at vi skal have et godt arbejdsmiljø, hvor der også er plads til at have det sjovt med hinanden.

Løn- og ansættelsesforhold
Arbejdsstedet er i Personale og HR i administrationsbygningen på Laksetorvet. Den ugentlige arbejdstid er 15 timer. Stillingen kan besættes i op til 2 år eller indtil du har færdiggjort din kandidatuddannelse.

Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst.

Tiltrædelse er den 1. februar 2018.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler:
Ansøgningsfristen er mandag den 1. januar 2018.

Ansættelsessamtaler afholdes den 9. januar og den 19. januar.
Mellem samtalerne gennemføres en personprofilanalyse med Insights værktøjet.


Søg stillingen

Tilbage til joboversigt

Randers Kommune har cirka 8.500 medarbejdere. Vi arbejder efter byrådets Vision 2021. Det betyder, at vi altid har fokus på mulighederne frem for begrænsningerne. Stabene arbejder på et højt fagligt niveau og understøtter én samlet organisation, en helhedsorienteret ledelse og udvikling. Stabene sorterer under kommunaldirektøren og består af Stab for Politik, Kommunikation og Digital Service, Erhverv & Udvikling, Personale & HR og Økonomi. Vi er i alt cirka 300 medarbejdere og arbejder med alt fra personalejura, udvikling af erhvervsliv og borgerservice til økonomi og IT.